PERSUITNODIGING: Nieuw jobplatform Talentree.be gaat voor diversiteit als het nieuwe normaal in het bedrijfsleven

1 juni | 9u00 tot 13u00 | Havenlaan 2, Brussel

Beste journalist,

Op 1 juni lanceert Talentree  een jobplatform voor hoogopgeleid internationaal en multicultureel talent. Hoognodig? Ja, want de cijfers tonen dat Belgische werkgevers en divers talent elkaar nog onvoldoende vinden. Europa worstelt met slaagkansen van immigranten op de arbeidsmarkt en België loopt nog 10% achter het gemiddelde. De missie van Talentree is dan ook ambitieus: diversiteit als het nieuwe normaal binnen het Belgische bedrijfsleven.

Talentree nodigt u graag uit op hun lanceringsevent waar ze werkgevers, talenten en bemiddelingsorganisaties samenbrengen om inspirerende cases en uitdagingen te delen.

Wie zal u ontmoeten? Hoogopgeleide nieuwkomers én bedrijven die actief aan de slag gaan met divers talent. Opinieleiders over de kracht van meer diversiteit met een brug naar topics die hoog op de agenda staan in bedrijven, zoals innovatie, internationalisatie en groei. Ook de oprichtster van Talentree, Hannelore Waterschoot, die na een lange carrière bij Vlerick Business School in 2016 de sprong maakte naar dit ondernemende avontuur, staat u graag te woord.

Praktisch

1 juni, 9u-13u
Havenlaan 2, 1080 Brussel

• Voor pers voorzien we om 10u30 en 13u de gelegenheid om de aanwezige sprekers te interviewen, of op afspraak voordien.
  • Ondergrondse parking is beschikbaar indien u uw contactgegevens en nummerplaat vooraf doormailt.

Wilt u erbij zijn op 1 juni? Bevestig dan uw aanwezigheid aan Hannelore Waterschoot via hannelore@talentree.be of via +32 473 89 42 37.

Sprekers 1 juni:

• Hannelore Waterschoot - De meerwaarde van een jobplatform voor hoogopgeleid multicultureel en internationaal talent
  • Smaranda Boros, Vlerick Business School - Mythes over multiculturele teams
  • Annabelle Van Daele, BICS - Verhaal over de zoektocht naar telecom experten met als voorbeeld 2 vluchtelingen en iemand die overkwam uit Jamaica
  • Boris Bogaert, Xpenditure - Verhaal over hun internationaal DNA hun groei vooruit duwt
  • Magali Frankl, Accenture - Verhaal over extra aandacht voor kansengroepen.
  • ​Yasmine Alfawaz, Meyalux - Verhaal van een Syrische onderneemster die bedrijven begeleidt om business te doen in het Midden-Oosten

Videoboodschappen 1 juni:

• Steven Van Belleghem - Wat kunnen we leren van de talentmix van zeer innovatie bedrijven
  • Wouter - Torfs - Wat leerde Torfs rond meer diversiteit op zijn werkvloer

Op www.talentree.be vindt u vandaag de voorlopige website en vanaf 1 juni het nieuwe jobplatform