PERSUITNODIGING: Oostende lanceert acceleratieprogramma start-ups

22 augustus, 12u45-14u00 | Hendrik Baelskaai 36 | Oostende

Oostende is binnenkort drie dagen lang het epicentrum van het Belgische start-up landschap. Start it @kbc tovert zichzelf om tot Start it @kbSEA, en verhuist de hele start-up community op 22, 23 en 24 augustus naar het Kursaal Oostende. Op de eerste dag, #moneyday, stelt Economisch Huis van de stad Oostende zijn acceleratieprogramma voor innovatieve start-ups voor. Dat houdt onder andere een startbudget van 20.000 euro in.

“We hebben als stad vroeger vooral ingezet op bedrijven die snel jobs kunnen genereren. Voortaan is er een tweesporenstrategie, waarbij we zuivere innovatie met kans op een economische bedrijvigheid actief ondersteunen. Want de economie verandert snel en we willen pro-actief inspelen op nieuwe kansen op regionale economische groei”, vertelt burgemeester Johan Vande Lanotte.

Het is geen toeval dat Start it @kbc en de stad Oostende voor het tweede jaar op rij samenwerken.

Start it @kbc is een start-up pionier die wij aanvullen met onze eigen troeven: een premiesysteem voor start-ups, verschillende bedrijvencentra, trekkers op vlak van nieuwe en blauwe energie, marinewetenschap en bouwkunde, gekoppeld aan een gezonde werk- en woonomgeving zonder files”, zegt Sabine Friederichs, voorzitster van het Economisch Huis Oostende.

Het Economisch Huis wil dit jaar minstens tien startups of doorgroeiers aantrekken.

Praktisch
We nodigen u van harte uit op dinsdag 22 augustus vanaf 12u45 aan de Hendrik Baelskaai 36 in Oostende.

12u45    Onthaal
13u00    Welkom door Lode Uytterschaut, founder Start it @kbc
13u15    Toelichting start-up strategie door Johan Vande Lanotte, Burgemeester Oostende, en Sabine Friederichs, voorzitster Economisch Huis Oostende
13u35    Interviews
14u00    Uitzwaaien investeerders en start-ups ‘Sail with Investors’, een matchmaking boottrip met start-ups en investeerders die op zoek zijn naar nieuwe investeringsopportuniteiten.

Wilt u de persconferentie bijwonen? Bevestig dan aub uw aanwezigheid via startit@contentcats.be.

U bent eveneens welkom op de andere evenementen van Start it @kbSEA, die u de gelegenheid geven om op een informele manier de mooiste start-up-verhalen te sprokkelen.

• Ontmoet tal van innovatieve start-ups in de pop up coworking ruimte van het Kursaal Oostende
  • Loop mee met startups en hun coaches tijdens Run with your Startup
  • Kom luisteren naar het Founders’ dilemma van Bart Vander Roost, voormalig CEO start-up neoScores/Gustaf, en huidig CEO van Kunsthuis Opera Ballet Vlaanderen
  • Vergezel de drie CEO’s on the beach die hun ervaringen delen met start-ups
  • Laat je inspireren door ‘Straffe Madam’ Nathalie Sintobin, Vrouwelijk Ondernemer van het Jaar en founder van Frucon2, een e-commerce bedrijf met klanten wereldwijd.
  • Niet te missen: drie Belgische top sales coaches die de start-ups enthousiasmeren tijdens hun Sales Strategy workshop
  • ...

U vindt het volledige persprogramma van Start it @kbSEA in bijlage.
Contacteer ons, en wij helpen u graag bij het samenstellen van een programma op maat.