PERSUITNODIGING: Start it @KBC strikt top-CEO’s voor jury 17de Pitch Day

Foto’s en interviews pers: 28 maart, 9u00, Start it @KBC Brussel

Brussel, 18 maart 2019 ​ - Start it @KBC viert zijn vijfde verjaardag met een bijzondere Pitch Day. De jury krijgt versterking van de CEO’s van de verschillende strategische partners. Ervaren toppers als Johan Thijs (KBC), John Porter (Telenet), John Baekelmans (imec), Pascal Cools (FlandersDC), Kristof Lambert (Accenture) en Dirk Deroost (Cronos) zullen, samen met andere ervaren ondernemers en experten, de pitches van een nieuwe lichting veelbelovende start-ups beoordelen.

Toen Start it @KBC in 2014 begon, stond het Belgische start-up ecosysteem nog in zijn kinderschoenen. Vijf jaar later hebben de start-ups van de grootste accelerator van het land al voor 113 miljoen euro aan producten en services verkocht, en voor 160 miljoen euro funding opgehaald. Niet alleen de economische impact is groot, de start-ups hebben ook nog heel wat groeipotentieel. Zo plannen ze de komende zes maanden al een duizendtal nieuwe aanwervingen.

Twee keer per jaar begint een nieuwe lichting start-ups aan hun acceleratietraject bij Start it @KBC. ​ Liefst 192 start-ups dienden voorjaar 2019 hun kandidatuur in om deel uit te maken van de eerstvolgende wave. Daarvan mogen er een honderdtal op 28 maart hun business plan persoonlijk komen pitchen in het Brusselse hoofdkwartier van Start it @KBC.

Unieke ervaring voor start-ups én voor CEO’s

Start it @KBC heeft een aantal special guests in petto voor de pitchende start-ups op 28 maart. De strategische partners van België’s grootste accelerator vaardigen hun topmensen af om mee in de jury te zetelen. Volgende captains of industry zullen de pitches van de start-ups beoordelen, de founders aan een vragenvuur onderwerpen én hen goede raad meegeven om hun bedrijf om te toveren tot een schaalbare onderneming:

• Johan Thijs, CEO KBC, Manager van het Jaar 2019 (Trends)
  • John Porter, CEO Telenet
  • Dirk Deroost, CEO Cronos
  • John Baekelmans, Managing Director, iMec
  • Kristof Lambert, Managing Director Financial Services, Accenture
  • Pascal Cools, General Manager, Flanders DC

Voor de start-ups geeft de aanwezigheid van CEO’s als Johan Thijs of John Porter een enorme meerwaarde aan deze pitchdag”, zegt Lode Uytterschaut, founder van Start it @KBC. “Hoe vaak krijg je de kans om je business plan aan mensen van dit kaliber voor te leggen? Hun ervaring, hun expertise en hun eigenzinnige blik zal de founders uitdagen om hun start-up naar een volgend niveau te tillen.”

Maar het is tweerichtingsverkeer: ook voor de CEO’s is het jureren tijdens de pitch day een bijzonder waardevolle ervaring. Voor grote bedrijven en organisaties is het een voortdurende uitdaging om voldoende te innoveren en te experimenteren. Om de start-upmentaliteit aan te wakkeren. De pitch day toont hen een dwarsdoorsnede van de ondernemers van morgen en geeft hen een unieke inkijk in het start-uplandschap.

////////

Uitnodiging voor journalisten:

We nodigen u van harte uit op de pitch day van Start it @KBC voor een kort foto- en interviewmoment met alle CEO-juryleden.

Donderdag 28 maart, om 9u15
Start it @KBC Brussel, Havenlaan 8, Brussel

Wilt u er graag bij zijn? Dan graag een seintje via [email protected].

Wenst u een van de CEO’s apart te interviewen (na het fotomoment)? Laat dit dan ook even weten. Enkel geplande en bevestigde interviews zijn mogelijk, om de organisatie van de pitch day vlot te laten verlopen. Dank alvast!

Programma (strikte timings):

• 08u45: Deuren open, met ontbijt
  • 09u15: Welkom door Lode Uytterschaut (founder Start it @KBC) & Anna Thomlinson (Managing Director Start it @KBC)
  • 09u20: Fotomoment CEO’s, met open vragenronde
  • 09u30: Mogelijkheid om CEO apart te interviewen
  • 09u40: Vertrek jury
  • 10u00: Mogelijkheid om deelnemende startups te interviewen
  • 10u45: Einde

Het is niet mogelijk om de pitches zelf bij te wonen. Maar we bezorgen u op 29 maart het persbericht met de namen van de startups die de jury selecteerde voor de nieuwste lichting van Start it @KBC.