PERSUITNODIGING: The Spirit of the Valley Kortrijk met Peter Hinssen, Steven Van Bellgehem en Harry Demey.

Start it @kbc brengt Silicon Valley naar het Buda-eiland!

KORTRIJK

Beste journalist,

Er is heel wat aan het gebeuren mét en rond start-ups in West-Vlaanderen!

We openden er in februari onze nieuwe start-up hub waar intussen zeven innovatieve bedrijven hun intrek namen. En op dinsdag 17 mei brengen we Silicon Valley naar Kortrijk tijdens een boeiende start-up-avond.

Like kids in a candy store! Zo voelden Peter Hinssen, Steven Van Belleghem en Harry Demey zich wanneer ze met zeventien andere succesvolle CEO’s een week lang door de mythische en ongrijpbare Silicon Valley toerden. Op 17 mei proberen ze die Valley-cultuur voor u samen te vatten:

• Waarom is de Valley net zo anders?
  • Hoe is het gebied zo belangrijk kunnen worden? Welke vernieuwingen heeft het nog in petto?
  • Maar vooral: wat kunnen ‘onze’ jonge ondernemers leren van de Valley?

In het voorprogramma presenteren we u graag drie start-ups. In (de ondertussen befaamde) 3-minute pitches zullen ze u en het publiek warm proberen te maken voor hún business-idee. Inspireren en de Valley-geest uitdragen, daar is het hen en ons om te doen!

19u00     Welkom
19u30     Pitches door drie start-ups
20u00     Keynotes door The Spirit of the Valley-auteurs Peter Hinssen, Steven Van Belleghem en                   Harry Demey
21u00     Vragenronde
21u15     Food, drinks & networking
23u30     Einde

Budascoop, Kapucijnenstraat 10, Kortrijk

Bent u er graag bij? Bevestig dan uw komst vóór 16/5 via een mailtje naar saar@contentcats.be.

Tot dan!
Start it @kbc

Over Spirit of the Valley

Roadtrip van drie gerenommeerde experten-ondernemers door het belangrijkste innovatiecentrum van de wereld.

Wat gebeurt er als je twintig succesvolle CEO’s samenbrengt en hen een week lang laat rondtoeren in Silicon Valley? Als ‘schoolboys and –girls in a candy store’ geven ze hun ogen de kost. Ze bezoeken Apple, Google, Tesla, Space X, Yahoo en nog veel meer ronkende namen. Ze praten met de nieuwe generatie van wonderboys en wondergirls wiens enige ambitie het is om elk gevestigd businessmodel onderuit te halen en de wereld ten goede te veranderen. Opnieuw, want Silicon Valley is al decennialang hét belangrijkste innovatiecentrum ter wereld. Vaak geïmiteerd, nooit geëvenaard.

Dit boek wil de geest van Silicon Valley vatten. Wat maakt die cultuur zo anders? En wat houden de jonge geeks van Silicon Valley voor ons in petto? Hoe hoog reikt de ambitie? En vooral ook, wat kunnen jonge ondernemers van hen leren?

Over de auteurs

Peter Hinssen is een veelgevraagd keynotespreker op IT-conferenties in de hele wereld. Hij is docent aan verschillende internationale business schools zoals London Business School, TiasNimbas Business School (NL) en Vlerick Management School (BE)

Steven Van Belleghem is professor Marketing aan Vlerick Business School. Hij heeft zijn eigen consultancybedrijf B-conversational en is een veelgevraagd spreker en coach.

Harry Demey groeide op in een arbeidersgezin op 't Kiel en is autodidact. Hij is CEO van het reclamebureau LDV United. Hij stond mee aan de wieg van de campagne 't stad is van iedereen en had goesting om dat verhaal in een boek neer te schrijven

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.