PERSUITNODIGING: verwachtingskloof tussen bedrijven en starters

12 juni, 10u-11u30 | Agoria Brussel (Bluepoint) | August Reyerslaan 80, Brussel

Beste journalist,

Wanneer het over de arbeidsmarkt gaat, ligt de focus enerzijds steeds op de War for Talent en de mismatch tussen de competenties die werkgevers nodig hebben, en anderzijds de competenties aanwezig op de arbeidsmarkt en afgeleverd door scholen. Maar er is, naast deze competentiekloof, een kloof die minstens zo belangrijk is én ernstig wordt onderschat: de verwachtingskloof.

Het internationale marktonderzoeksbureau Gallup geeft al langer aan dat omwille van de verwachtingskloof 1 op de 2 starters binnen het jaar al uitkijkt naar ander werk. Voor het eerst zijn er nu cijfers die aangeven hoe diep die kloof is in Vlaanderen.

Kazi, Agoria, HR Tech Valley, VDAB, Syntra Vlaanderen, Sweco, Microsoft, Thomas More en Student.be nodigen u graag uit voor de persconferentie waarop we deze Vlaamse cijfers zullen voorstellen en toelichten vanuit het standpunt van werkgevers, starters, onderwijsinstellingen en arbeidsmarkt-experts. Start-up Student.be maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatieve ideeën en schaalbare businessmodellen ondersteunt.

Daarnaast lanceren we ook de “Witte Raaf-check”, een online instrument voor Vlaamse werkgevers om op voorhand de eigen verwachtingen af te toetsen met die van hoogopgeleide technologische starters, een van de grootste knelpunten op de hedendaagse arbeidsmarkten.

Sprekers

• Agoria, werkgeversfederatie v.d. technologische industrie – Jeroen Franssen, Lead Expert Talent & Labour Market
  • Kazi - Nikolaas Bellens, CEO
  • HR Tech Valley – Jochen Bessemans, Community Manager
  • Sweco – Davy Bollansee, HR Business Partner
  • Student.be – Florence Loumaye, Partner
  • Thomas More – Karel Van Roy, Algemeen Directeur Antwerpen-Mechelen
  • Syntra Vlaanderen – Bruno Tindemans, CEO
  • VDAB – Fons Leroy, Afgevaardigd bestuurder
  • Microsoft – Dirk Kooreman, Manager & Evangelist

Praktisch
Dinsdag 12 juni, 10u-11u30
Agoria Brussel (Bluepoint), August Reyerslaan 80, 1030 Brussel

Wij kijken uit naar uw aanwezigheid en staan graag klaar om uw vragen te beantwoorden. Persoonlijke interviews kunnen op afspraak aansluitend ingepland worden.

Voor meer info kan u terecht bij:
Nikolaas Bellens, CEO Kazi NV | nikolaas.bellens@kazi.be | +32 473 24 09 04

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.