PERSUITNODIGING: Welke start-up wint de Start it @KBC - Bolero Crowdfunding Award 2018?

Grootste pitchwedstrijd van het land tijdens and& Summit & Festival in Leuven

3 mei 2018, 16u-23u | Stadsschouwburg Leuven | Bondgenotenlaan 21, Leuven

Beste journalist,

Demo Day, de jaarlijkse hoogmis voor de Belgische start-up wereld, steekt dit jaar in een speciaal kleedje. De pitchwedstrijd is een van de blikvangers tijdens het gloednieuwe and& Summit & Festival in Leuven, met als hoogtepunt de uitreiking van de Start it @KBC - Bolero Crowdfunding Award 2018.

Tijdens Demo Day krijgen 20 beloftevolle start-ups van accelerator Start it @KBC en crowdfunding platform Bolero Crowdfunding de kans om zoveel mogelijk harten te veroveren. Ze krijgen amper drie minuten tijd, het komt er dus op aan om hun baanbrekend idee op een originele en wervende manier aan de man/vrouw te brengen. Een publiek van investeerders, CEO’s, captains of industry, gevestigde ondernemers en andere start-ups beslist wie de sterkste pitch brengt.

Demo Day vindt dit jaar plaats in de unieke setting van het and& Summit & Festival. Dit festival tovert Leuven vier dagen lang om tot een echt innovatie-walhalla. Een kruispunt tussen tech, health en creativiteit. Meer dan 100 topsprekers uit binnen- en buitenland buigen zich over het (samen)leven in de stad van de toekomst en laten de wilde ideeën in het rond vliegen. Demo Day past perfect in dit plaatje. De Leuvense stadsschouwburg, die plaats biedt aan 600 mensen, is op donderdag 3 mei het decor voor de grootste pitchwedstrijd van het land.

Prijzenpot x 10
De winnaar van de vorige Demo Day ging naar huis met 5.000 euro. Dit jaar is de prijzenpot tien keer groter, en mag het publiek prijzen ter waarde van 50.000 euro verdelen over de start-ups met de strafste ideeën en het meeste potentieel op werelddominantie.

De 20 geselecteerde start-ups zijn: Activ84Health, Attractive2Wear, BuildEye, cPark, Cumul.io, Dagvers, Elimity, Epic Blue, Epihunter, INGA Wellbeing, Inmanta, Mobit, POM, Ritchie, SettleMint, Studio Mimoire, Sweepatic, Trimiday, Turbulent, Urban Harvest.

Bekijk hier de video met de voorstelling van de start-ups.

16u00-16u30     Receptie
16u30-16u40     Intro door Leuven Mindgate & Start it @KBC
16u40-17u00     Keynote Dixie Dansercoer
17u00-17u50     Pitches
17u50-19u15     Walking dinner
19u15-19u30     Keynote Omar Mohout
19u30-20u20     Pitches
20u20-20u40     Keynote Pieter-Jan Bouten
20u40-21u00     Prijsuitreiking en outro door KBC Bolero
21u00-23u00     Netwerkevent

38 veelbelovende start-ups - waaronder de pitchers - hebben tijdens Demo Day een beursstand en zijn beschikbaar voor pers om vragen te beantwoorden.

Praktisch
Donderdag 3 mei 2018, 16.00-23.00
Stadsschouwburg Leuven, Bondgenotenlaan 21, 3000 Leuven

Demo Day is de uitgelezen plek om het aanstormende Belgische ondernemerstalent te ontdekken. We nodigen u van harte uit om hét start-up event van het jaar vanop de eerste rij mee te maken!

Alvast bedankt om uw aanwezigheid te bevestigen via startit@contentcats.be.

Tot dan!

Het Bolero Crowdfunding en Start it @KBC team

////////

Over and& Summit & Festival
And& Summit & Festival is een initiatief van Leuven MindGate. Dit festival krijgt de steun van verschillende partners zoals KBC, Start it @KBC, Bolero Crowdfunding, imec, Capricorn, KU Leuven, Deloitte. Tijdens dit event dat het snijvlak opzoekt van spitstechnologie, muziek en cultuur weelt een internationale line-up van denkers, uitvinders, ondernemers en kunstenaars tierig in de binnenstad van 2 tot 5 mei 2018. Ontdek hier het volledige programma.

Over Bolero Crowdfunding
KBC was de eerste bankverzekeraar en online broker ter wereld die zelf met een financieel crowdfunding-initiatief startte. KBC brengt Belgische ondernemers en investeerders met elkaar in contact om zo meer zuurstof te geven aan Belgische starters en KMO’s. KBC beschikt met Bolero over een online beleggingsplatform met ervaren beleggers die op zoek zijn naar investeringsopportuniteiten. Sinds de lancering van www.bolero-crowdfunding.be kunnen deze investeerders intekenen op aandelen van startende bedrijven of op obligatieleningen van gevestigde KMO bedrijven.

Saar Dietvorst Persverantwoordelijke, Start it @KBC

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 700 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet, Universiteit Antwerpen & lokale academische partners.