Plugnotes lanceert no-code-oplossing voor kmo's die hun workflow snel en flexibel willen digitaliseren

Brussel, 26 januari 2021 - De Belgische start-up Plugnotes lanceert een oplossing voor kmo’s in de retail- en logistieke sector om hun dagelijkse werkzaamheden te digitaliseren en te vereenvoudigen, zonder te moeten investeren in IT-ontwikkeling of opleidingen. Met de ‘plug and play’ app van Plugnotes kunnen ze in enkele minuten tijd zelf oplossingen, digitale formulieren en databases configureren en die direct beschikbaar stellen aan hun medewerkers en andere belanghebbenden.

Bijna 78% van de digitale transformatieprojecten in kmo’s valt in het water, loopt vertraging op of is te duur. Dat blijkt uit een enquête van wereldwijd onderzoeksbureau Gartner. De Belgische start-up Plugnotes wil die trend doorbreken met een no-code-oplossing waarmee kmo’s met een minimaal budget hun workflow kunnen digitaliseren en vereenvoudigen. De start-up wordt daarin begeleid door accelerator Start it @KBC. De oplossing van Plugnotes is gericht op bedrijven met teams op het terrein, die veel interactie hebben met externe partijen, en organisaties met een beperkt IT-team, die niet de tijd of de middelen hebben om specifieke oplossingen te ontwikkelen of dure software te implementeren.

“Wie digitalisering zegt, zegt IT. Maar binnen bedrijven zijn de technische teams vaak niet in staat om even snel te reageren als de operationele teams dat willen. Daardoor worden projecten uitgesteld of gedelegeerd aan externe consultants om oplossingen op maat te ontwikkelen of software/ERP's te implementeren", zegt Camille de Bruyn, medeoprichtster van Plugnotes en voormalig digitaal analiste bij Accenture.

Onmiddellijke resultaten

Plugnotes is onder meer bestemd voor bedrijven in de retail- en logistieke sector die nog met papier en pen of een combinatie van verschillende tools werken voor het opvolgen van commerciële bezoekrapporten, het beheer van leveringsbonnen, het opvolgen van de productie en de kwaliteit, contractbeheer, enz.

Met Plugnotes kan iedereen in een organisatie processen automatiseren die mobiele registratie of een efficiënt gebruik van gegevens vereisen. Kmo’s kunnen meteen aan de slag met de oplossing, zonder IT-kennis, vrijblijvend (ze kunnen op elk moment stoppen) en al vanaf zo’n honderd euro per maand.

“Plugnotes is bijzonder nuttig en helpt ons nieuwe uitdagingen zelf op te lossen, met onmiddellijk resultaat. Het maakt ons bedrijf wendbaarder en onze digitale transformatie efficiënter”, zegt Quentin Labrique, CEO van The Barn Biomarket.

Mobiel gebruik en gecentraliseerd beheer

Volgens het onderzoek van Research and Markets heeft de wereldwijde markt van no-code-oplossingen het potentieel om te evolueren van 10,3 miljard dollar in 2019 naar 187 miljard dollar in 2030. “We zijn ervan overtuigd dat Plugnotes het verschil kan maken met onderscheidende kwaliteiten op het vlak van mobiel gebruik, gecentraliseerd en universeel gegevensbeheer en directe samenwerking tussen gebruikers”, zegt Camille de Bruyn.

Plugnotes is vandaag beschikbaar voor iOS, Android en Web. Binnen een paar dagen  zullen gebruikers de oplossing ook kunnen connecteren met de andere tools van hun ecosysteem via Zapier. De start-up was eind 2019 halve finalist in de Comet Competition Benelux en maakt deel uit van de Start-it @KBC community, de grootste accelerator van België.

////

Camille De Bruyn co-founder Plugnotes, Plugnotes

Start it @KBC is België’s grootste accelerator en ondersteunt en promoot ondernemers met een innovatief idee en schaalbaar businessmodel. De internationale community van Start it @KBC bestaat uit een netwerk van meer dan 1000 start-ups en scale-ups die elkaar versterken met hun ervaringen en expertises.

Start it @KBC gaat strategische partnerships aan met grote bedrijven om de start-ups beter te ondersteunen. Strategische partners van Start it @KBC vandaag zijn Accenture en KBC. Sinds 2019 dompelt Start it X ook intrapreneurs van corporate bedrijven onder in het netwerk van Start it @KBC.