Real Brides vzw en House of Weddings verzamelen trouwjurken voor de Warmste Week

Dilbeek. Naar aanleiding van de Warmste Week slaan Real Brides vzw en House of Weddings de handen in elkaar om vrouwvriendelijke goede doelen te ondersteunen via de verkoop van tweedehandse en gedoneerde trouwjurken. Ben jij net getrouwd, of hangt jouw bruidsjurk al jaren in je kleerkast? Schenk je trouwjurk dan nu weg, en steun er het goede doel van jouw keuze mee.

Onder het motto “Selling donated wedding dresses for good causes” opende Real Brides vzw in oktober 2019 haar deuren. Met de ondersteuning van Start it @KBC ontwikkelde de start-up een uniek concept dat enerzijds alle vrouwen de kans geeft om dé jurk van hun dromen te vinden voor een redelijke prijs. Anderzijds wil het team verloedering en verspilling van jurken tegengaan. Met de opbrengst van de verkoop van zowel nieuwe als tweedehands trouwjurken ondersteunt Real Brides vzw goede doelen die vrouwen in moeilijke omstandigheden helpen, waaronder ANBN, Think Pink, Cherut en Moeder voor Moeders.

“Ons doel? De wereld elke dag een beetje beter maken,” zegt Ruth Vanderfaeillie, oprichtster Real Brides vzw, “We richten ons speciaal op vrouwen en gezinnen die het moeilijk hebben, bijvoorbeeld door hen te helpen uit de armoede te klimmen of zich beter te laten voelen als ze zwaar ziek zijn. Mensen helpen, dat is wat we willen bereiken!”

Samen met kwaliteitslabel en inspiratieplatform House of Weddings lanceert Real Brides vzw nu in het kader van de Warmste Week een oproep aan alle bruidjes die met hun trouwjurk een goed doel willen steunen. Iris Decreus, oprichtster van House of Weddings, gaf zelf het goede voorbeeld en schonk vrijdag haar trouwjurk aan Real Brides vzw: “Sinds ik trouwde in 2011 hangt mijn prachtige A-lijn Rembo Styling trouwjurk in de kast. Hoewel het me moeite kost om er afscheid van te nemen (lacht), ben ik blij dat ik door deze donatie vrouwen in moeilijkheden kan helpen.”

• Ben jij een kersverse bruid op zoek naar een bruidsjurk? Kom dan tussen 10 en 24 december langs bij Real Brides vzw, want voor elke verkochte jurk gaat 60% naar de goede doelen van de Warmste Week!

• Ben jij al getrouwd, en wens je met jouw trouwjurk een goed doel te steunen? Contacteer dan Real Brides vzw, om af te stemmen hoe jouw jurk in de winkel geraakt!

//////

Over Real Brides vzw

Bruidsjurken en vrijwilligerswerk. Deze twee dada’s van oprichtster Ruth Vanderfaeillie, studente sociologie, bleken a match made in heaven. Dankzij de samenwerking met Jarne April, student industrieel ingenieur, kreeg het unieke concept snel meer vorm. Real Brides vzw was geboren.

Het team wil via de donatie aan goede doelen, vrouwen in moeilijkheden steunen. Bovendien krijgen jurken een tweede leven: Real Brides vzw helpt om verloedering en verspilling van jurken tegen te gaan. Zowel trotse bruiden als bruidswinkels en bruidsmodemerken doneerden reeds bruidsjurken. Dit maakt dat er voor elk wat wils is – van klassiek tot boho chic tot ...

Real Brides vzw is geen ‘typische’ bruidswinkel. Jarne en Ruth bouwden een kelder om tot een gezellige bruidsboetiek op maat. Net zoals de vzw een uniek concept is in België, past ook de locatie binnen het out-of-the-box denken. Niet enkel de jurken krijgen een tweede leven, ook alle gebruikte materialen voor de inrichting van de bruidsboetiek zijn gerecycleerd.

Meer informatie: Ruth Vanderfaeillie: 0475 37 36 90 of www.realbrides.org

Over House of Weddings

Kwaliteitslabel House of Weddings is België’s nr 1 inspiratieplatform voor verloofde koppels. House of Weddings wil een coach zijn, en wenst elke bruid toe dat ze het huwelijk van haar dromen kan vormgeven. Op https://www.houseofweddings.com/nl/start-met-je-checklist vind je een personaliseerbare checklist met concreet stappenplan voor je huwelijk, tonnen inspiratie en een overzicht van de beste, meest betrouwbare wedding professionals in ons land. Exit, bridezilla! 😉

Meer informatie: Iris Decreus: 0476 49 91 96 of www.houseofweddings.com

Ruth Vanderfaeillie Founder, Real Brides vzw

Start it @KBC ondersteunt en promoot ondernemers met een innovatief idee en schaalbaar businessmodel en is de grootste start-up community in België met meer dan 750 start-ups en scale-ups. Als founder-centric start-up pionier in België heeft Start it @KBC een positieve impact op de maatschappij, onder andere op vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start-ups kunnen zich het hele jaar door kandidaat stellen via www.startit.be. Twee keer per jaar pitchen de geselecteerde founders voor een professionele jury. Dan begint de nieuwe lichting start-ups aan het één jaar durende acceleratieprogramma op maat, met mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space.

Start it @KBC werkt internationaal met, naast Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt, Leuven en Kortrijk, hubs in Budapest, Gyor en Praag én pied à terres in New York, San Francisco en Londen. Sinds 2017 maakt Start it @KBC deel uit van Global Accelerator Network (GAN), een netwerk van 120 acceleratoren, wat start-ups in de community extra kansen biedt in het buitenland, en tot meer dan 1 miljoen dollar aan voordelen bij technologiepartners.

Start it @KBC werd opgericht in 2014. Vandaag heeft de accelerator partnerships met Accenture, DPG Media, KBC, en Telenet. Met Start it X lanceerde Start it @KBC een zusterbedrijf om intrapreneurs bij grote bedrijven te ondersteunen.