Sales start-ups krijgt boost door partnership Start it @KBC en beursorganisator Easyfairs

Brussel, 6 maart 2019 - Start it @KBC, de grootste accelerator van België, en Easyfairs, een van de grootste Europese beursorganisatoren en uitbater van maar liefst tien eventlocaties in België, Nederland en Zweden, gaan officieel samenwerken. Dankzij het partnership kunnen start-ups voordelig deelnemen aan de belangrijkste Belgische en buitenlandse beurzen, wat hen zal helpen bij de verkoop van hun diensten en producten.

Uit onderzoek van Start it @KBC blijkt dat de start-up community de voorbije vijf jaar aanzienlijke sales realiseerde, maar dat slechts één op de tien salesmeetings effectief uitmondt in een getekend contract. Dankzij het partnership met België’s grootste beursorganisator Easyfairs, krijgen start-ups nu de kans om hun producten te demonstreren op een scala aan beurzen in België en het buitenland. Op die manier krijgen hun sales een fikse duw in de rug, wat cruciaal is voor het voortbestaan van een beginnende onderneming.

Lode Uytterschaut, founder en CEO van Start it @KBC: “Deelnemen aan beurzen is een belangrijke manier voor start-ups om hun producten en diensten kenbaar te maken bij hun doelgroepen, en om te verkopen. Een betalende klant is de meest duurzame manier van funding. Betalende klanten zorgen er ook voor dat je bedrijf meer waarde krijgt, wat dan weer belangrijk is als je kapitaal wilt ophalen. Als accelerator gaan we het komende jaar nog sterker de nadruk leggen op sales en het sluiten van de deal.”

Keuze uit meer dan 30 evenementen
Easyfairs organiseert toekomstgerichte evenementen die communities en vakprofessionals bij elkaar brengen. De groep is actief in 17 landen en organiseert jaarlijks meer dan 200 events. In België baat Easyfairs vier eventlocaties uit en organiseert het meer dan 30 evenementen, waaronder tal van vakbeurzen. Het Belgische bedrijf begon ooit zelf als start-up. ​

Dirk Van Roy, CEO Easyfairs Belgium: “Vandaag staat Easyfairs wereldwijd in de top-20 van de grootste beursorganisatoren maar ooit zijn wij begonnen als familiebedrijf, zeg maar als start-up. Als bedrijf dat ondernemerschap in zijn DNA heeft en Visit the Future als motto, willen wij start-ups steunen en zo de toekomst van het Belgische ondernemerschap verzekeren.

Begeleiding om sales te realiseren
Easyfairs België stemt haar aanbod af op de noden van de start-ups van Start it @KBC. Zo kunnen ze aan voordeeltarieven deelnemen aan de Belgische en een aantal Europese beurzen. De start-ups krijgen ook begeleiding om zoveel mogelijk sales te halen uit hun aanwezigheid op de beurzen. Zo krijgen ze gratis toegang tot een online toolbox om hun producten, diensten en bedrijven in de kijker te zetten en mogen ze gratis deelnemen aan de workshops, kick off events en conferenties die Easyfairs organiseert.

De eerstkomende beurzen waaraan start-ups kunnen deelnemen zijn Bois&Habitat in Namen en de vakbeurzen Worksafe, Maintenance en M+R (Meet- en Regeltechnieken) die doorgaan in Antwerp Expo eind maart. Het volledige overzicht met beurzen in 2019, vind je op www.easyfairs.com.