Seal Jobs lanceert game changer in digitale rekrutering

"Like, Match & Seal the Deal" naar je volgende job

Antwerpen - Vandaag lanceert Seal Jobs een digitaal rekruteringsplatform dat werkzoekenden en werkgevers Tinder-gewijs met elkaar matcht. Uniek is dat beide partijen onderling de samenwerking bezegelen zonder ook maar één bezoek aan een interimkantoor. De lancering volgt op een succesvolle kapitaalronde met de Vivaldis Groep in juni eerder dit jaar.

Digitale rekrutering van A tot Z
Via het Seal Jobs platform kunnen werkgevers en werkzoekenden elkaar snel en gemakkelijk digitaal screenen. Is de interesse wederzijds, dan ontstaat er een match en kunnen ze met elkaar chatten of een videogesprek houden om elkaar beter te leren kennen. Als beide partijen het met elkaar eens worden over de voorwaarden, gaan ze over tot de "Seal The Deal" en wordt het contract met één druk op de knop gerealiseerd.

Seal Jobs focust op tijdelijke jobs, stages en studentenjobs in sectoren als horeca, retail tot cleaning en logistiek. Ook bedrijven uit andere sectoren tonen al interesse.

"Door de aard van tijdelijke jobs is een fysieke ontmoeting vaak niet nodig”, vertelt Yannick Van der Gucht, CEO van Seal Jobs. “Met elkaar chatten of een videogesprek volstaat om elkaar beter leren kennen. Het matchingalgoritme van Seal Jobs zorgt ervoor dat werkzoekenden met de juiste ervaring en beschikbaarheid automatisch gelinkt worden aan de vacatures van je bedrijf. En als werkzoekende voorspelt het platform welke jobs het best bij je profiel passen. We focussen sterk op efficiëntie binnen het rekruteringsproces en verzorgen daarom ook de administratieve afhandeling volledig digitaal.”

Onderzoek toont aan dat werkzoekenden na 49 seconden weten of ze zullen ingaan op een vacature of niet. Al na 6 seconden beslissen werkgevers of ze een cv zullen weerhouden. Het rekruteringsplatform Seal Jobs laat werkgevers en werkzoekenden toe om snel een keuze te maken en zo het rekruteringsproces van screening tot het aanmaken van de contracten efficiënter te maken.

Digitaliseringstrend in interimsector
De digitalisering van het rekruteringsproces is voor Seal Jobs een evolutie in de juiste richting. "De klassieke print en online jobkanalen zijn duur en behalen niet meer de gewenste resultaten”, zegt Yannick Van der Gucht, CEO van Seal Jobs. “De digitale transformatie zet de traditionele business-modellen onder druk, ook in de rekruteringssector. Met Seal jobs spelen we hierop in en bieden we kandidaten en bedrijven efficiëntie en transparantie in het volledige rekruteringsproces.”

Seal Jobs biedt 24/7 een actieve payrolling service, een belangrijke meerwaarde in sectoren met veel tijdelijke jobs. Het matchen tussen werkgever en werkzoekende is gratis.

Seal Jobs maakt deel uit van Start it @kbc, dat innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

/////

Bekijk hier de Seal Jobs video: Like, Match en Seal the deal!

Neem voor meer informatie contact op met:

Yannick Van der Gucht
CEO Seal Jobs
yannick@seal-jobs.com

Start it @kbc
Saar Dietvorst
saar@contentcats.be

Over Seal jobs
Seal jobs is een rekruteringsplatform dat werkzoekenden met werkgevers op een digitale en efficiënte manier met elkaar matcht. Seal Jobs is gevestigd in Antwerpen en werd opgericht door Yannick Van der Gucht, Martijn Kerckhaert, Matthias Van Lent & Stijn Van Haute. Het maakt deel uit van Start it @kbc, dat innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. Seal Jobs is een onafhankelijke entiteit binnen de Vivaldis Groep.
www.seal.jobs

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.