SettleMint is wereldwijd finalist Blockchain Challenge Dubai

Leuven, BE - SettleMint, een blockchain startup uit Leuven, is geselecteerd als één van de twintig finalisten wereldwijd voor de ‘SDO Blockchain Challenge’. De eerste editie van de wedstrijd, die als doel heeft het beste blockchain talent ter wereld te ontdekken gaat door op 29 en 30 mei 2017 in Dubai.

Start-up SettleMint overbrugt de kloof tussen de zakenwereld enerzijds en blockchain technologie anderzijds. Het bedrijf ontwikkelt hiervoor een middleware die complexe blockchain logica herleidt naar eenvoudige oplossingen, geschikt voor nagenoeg elke industrie. Daarnaast zet Settlemint zich actief in voor het verkleinen van de ‘Skills Gap’ door het organiseren van wereldwijde opleidingen voor professionals.

'The happiest city on earth'
Smart Dubai Office (SDO) is een initiatief dat haar bestaan dankt aan de visie van Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum om van Dubai ‘the happiest city on earth’ te maken. Deze organisatie wil van Dubai een vlekkeloze, efficiënte en veilige stad maken door stadsdiensten slim te transformeren en waar nodig over te zetten op blockchain technologie.

Om van Dubai een ’blockchain-powered city’ te maken tegen 2020, werd de ‘SDO Blockchain Challenge’ in het leven geroepen, een samenwerking tussen Smart Dubai en startup incubator 1776. Zij gaan samen op zoek naar de meest innovatieve blockchain toepassingen wereldwijd.

Alle finalisten reizen naar Dubai af om deel te nemen aan een tweedaags programma waaronder een pitch voor investeerders, experten, particuliere en openbare instellingen. Op het einde van de wedstrijd worden drie winnaars gekozen die elk een geldsom variërend tussen 20.000 en 10.000 dollar ontvangen. Daar bovenop mogen ze hun product of dienst op basis van blockchain-technologie in Dubai zelf implementeren.

Op 30 mei worden de winnaars van de SDO Blockchain Challenge bekendgemaakt.

SettleMint maakt deel uit van accelerator Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

////////

Over SettleMint
Wij helpen bedrijven die willen innoveren met blockchain technologie. Dit omvat zowel het optimaliseren van huidige bedrijfsprocessen, het aanboren van nieuwe inkomstenbronnen en het volledig heruitvinden van bestaande businessmodellen.
Wij bieden onze klanten ‘Mint’, een middleware die complexe blockchain logica vertaalt naar een reeks eenvoudige businessoplossingen in de vorm van SDK’s.
Om de veelzijdigheid van ‘Mint’ te illustreren, ontwikkelden we een aantal werkende proof-of-concepts: SettleMint Notary voor administratieve zaken, SettleMint BallotBox voor toepassingen die betrekking hebben op het registreren van een ‘stem’ en SettleMint DataBroker, een platform voor kopers en verkopers van IoT sensor data.
www.settlemint.io

Over de SDO Blockchain Challenge