Sociale teambuilding met maatschappelijke meerwaarde dé trend van 2018

Dag van de medewerker op 19 april 2018

Steeds meer bedrijven kiezen bewust voor een sociale en maatschappelijk waardevolle teambuilding. Dat merkt Funkey, de start-up die sinds 2017 het kruim van het teambuilding-aanbod in België op zijn platform verzamelt. Vooral jongere medewerkers vinden het belangrijk dat werkgevers duurzaamheid ook doortrekken naar maatschappelijk verantwoorde teambuildings. Ze willen dat bedrijven niet alleen hun bedrijfscultuur versterken, maar ook een positieve impact hebben op mens en maatschappij.

Funkey maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatieve ideeën en schaalbare businessmodellen ondersteunt. De sociale teambuildings die Funkey aanbiedt, combineren plezier met maatschappelijke thema's. Zo zijn er de eco-games, waar je tijdens een ludieke fietsrace met je collega’s ook energie opwekt. Of je zamelt voedsel in voor het project Moeders voor Moeders tijdens het minigolfparcours Hole-in-one. Bij Groen van doen geniet je met je collega’s van een zelf geoogste en bereide bio-maaltijd. Je kunt zelfs met je team een bezoek brengen aan Refu Village, waar ludieke activiteiten met vluchtelingen aanleiding geven tot een diepgaand gesprek en een onderdompeling in elkaars leefwereld.

Cobus van Gheluwe, oprichter van Funkey: "In ons aanbod van ruim 200 activiteiten, koos het voorbije half jaar meer dan 20% van de bedrijven voor een sociale en maatschappelijke activiteit. Steeds meer HR-verantwoordelijken en medewerkers gaan op zoek naar een zinvolle teambuilding. Met Funkey verzamelen we het leukste aanbod en helpen we bedrijven in hun zoektocht naar de beste activiteit.”

Funky Fest Teambuilding Festival
Om tegemoet te komen aan de stijgende vraag naar sociale en maatschappelijke teambuildings, organiseert Funkey voor de eerste keer het teambuildingfestival Funkey Fest. Op 7 en 8 september kunnen bedrijven een ruim aanbod sociale teambuilding activiteiten beleven in Domein Puyenbroeck. Met de steun van OVAM wordt Funkey Fest uitgebouwd tot een duurzaam evenement.

Cobus van Gheluwe: “De deeleconomie zit in de lift en in het buitenland zijn gedeelde teambuilding evenementen een enorm succes. Voor het eerst organiseren we nu ook in België een festival met volwaardige teambuilding activiteiten voor verschillende bedrijven samen. Door het grote aanbod is er voor elk wat wils en de deelnemende bedrijven kunnen tegelijkertijd ook waardevolle contacten leggen met elkaar."

Meer info over Funkey Fest vind je hier: funkeyfest.be.

Introvideo Funkey

MP4 - 32 Mb