Start it @KBC en HubSpot versnellen samen groei van start-ups

#internetday

Start it @KBC, de grootste accelerator voor start-ups in België, verwelkomt HubSpot als nieuwe partner. Het softwareplatform van het toonaangevende technologiebedrijf geeft de start-ups niet alleen de mogelijkheid om processen te automatiseren, maar geeft hen ook een beter inzicht in klantervaringen. Zo kunnen ze sneller schalen en zijn ze gewapend om de concurrentie met de grote corporates aan te gaan.

De samenwerking met HubSpot laat de start-ups in het ecosysteem van Start it @KBC toe om beter in te spelen op wat er leeft bij hun klanten. “HubSpot brengt marketing, sales en klantinzichten samen in één tool”, legt managing director Anna Thomlinson van Start it @KBC uit. “Inzicht krijgen in hoe klanten met je product omgaan, is vandaag vaak belangrijker dan het product zélf. Een middelmatig product dat een sterke digitale klantervaring biedt, zal beter verkopen dan een uitstekend product zonder online strategie.”

De start-ups die deel uitmaken van Start it @KBC krijgen tot 90 procent korting op de software van HubSpot voor marketing, sales en services (de CRM-software is gratis voor alle gebruikers). De start-ups kunnen ook webinars volgen via het HubSpot-platform en beroep doen op de expertise van het snelgroeiende bedrijf: realtime suggesties om hun SEO te verbeteren, tips om beter te reageren op sociale media, automatisch gepersonaliseerde follow-up van klanten,…

Ondersteuning om platform optimaal te benutten

De samenwerking tussen Start it @KBC en HubSpot kadert in het speciale programma dat het technologiebedrijf heeft opgezet om start-ups te helpen groeien, verduidelijkt Kaythlin Das, business development Manager van HubSpot voor Startups. “België heeft een groeiende community van gepassioneerde start-ups. We willen de oprichters niet alleen de tools in handen geven om efficiënter te werken en hun klanten beter te begrijpen, we willen hen daar ook continu in begeleiden.”

Elixir Solutions, een ‘afgestudeerde’ start-up uit de Start it @KBC community én partner van HubSpot, zal de oprichters ondersteunen om het maximale uit de HubSpot-platform te halen. “Start-ups willen zoveel mogelijk zelf doen en hebben vaak geen budget om een dure, maandelijkse fee te betalen aan een agency”, weet Carl Bouckaert, CEO Elixir Solutions, uit ervaring. “Daarom biedt Elixir hen de mogelijkheid om ad hoc HubSpot expertise aan te kopen op een pay-as-you-go basis én geven we hen training om de mogelijkheden van de tools optimaal te benutten.”

Start it @KBC ondersteunt en promoot ondernemers met een innovatief idee en schaalbaar businessmodel en is de grootste start-up community in België met meer dan 750 start-ups en scale-ups. Als founder-centric start-up pionier in België heeft Start it @KBC een positieve impact op de maatschappij, onder andere op vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start-ups kunnen zich het hele jaar door kandidaat stellen via www.startit.be. Twee keer per jaar pitchen de geselecteerde founders voor een professionele jury. Dan begint de nieuwe lichting start-ups aan het één jaar durende acceleratieprogramma op maat, met mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space.

Start it @KBC werkt internationaal met, naast Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt, Leuven en Kortrijk, hubs in Budapest, Gyor en Praag én pied à terres in New York, San Francisco en Londen. Sinds 2017 maakt Start it @KBC deel uit van Global Accelerator Network (GAN), een netwerk van 120 acceleratoren, wat start-ups in de community extra kansen biedt in het buitenland, en tot meer dan 1 miljoen dollar aan voordelen bij technologiepartners.

Start it @KBC werd opgericht in 2014. Vandaag heeft de accelerator partnerships met Accenture, DPG Media, KBC, en Telenet. Met Start it X lanceerde Start it @KBC een zusterbedrijf om intrapreneurs bij grote bedrijven te ondersteunen.