Start it @KBC verhuist tijdelijk naar Tolhuis in Antwerpen

De start-ups van accelerator Start it @KBC, die sinds 2014 verschillende verdiepingen gratis ter beschikking hebben in de KBC-Toren, verhuizen vóór eind juni naar het Tolhuis in Antwerpen. In het Tolhuis, op het snijpunt van stad en haven, wordt The Beacon ontwikkeld, een business en innovatiehub voor innovatieve start-ups, scale-ups, technologische corporates en toponderzoekers.

Op 8 februari maakte KBC bekend dat de KBC-Toren in Antwerpen de komende twee jaar grondig wordt gerenoveerd. Die werken moeten de Toren “future-proof” maken en tegelijkertijd de verborgen historische asbestrestanten in het gebouw verwijderen. Het gebouw wordt daarom de komende maanden geleidelijk aan volledig vrijgemaakt.

De Stad Antwerpen stelde KBC voor om de start-ups gedurende de werken aan de KBC-Toren onder te brengen in het Tolhuis. KBC bereikte daarover een akkoord met het Antwerpse stadsbestuur.

De medewerkers van KBC en de vaste gebruikers van de KBC-Toren zullen vanaf deze zomer (ten laatste 1 juli) en tijdens de duur van de werken ondergebracht worden in ofwel andere KBC-gebouwen, ofwel panden elders in de stad die KBC zal huren voor de duur van de werken. Op 28 maart maakte KBC al bekend waar het merendeel van de medewerkers zullen terecht komen.

////////

Over KBC Groep NV
KBC is een van de leidende financiële groepen in Europa. Het is een omnikanaal bank-verzekeraar met geografische focus op Europa die zich vooral richt tot particulieren, KMO’s en lokale midcap ondernemingen. KBC bekleedt belangrijke, vaak leidende posities in zijn kernmarkten België, Tsjechië, Slowakije, Bulgarije, Hongarije en Ierland. De groep is ook selectief aanwezig in andere landen en regio’s elders in de wereld.

KBC behoort tot de grootste ondernemingen van België is genoteerd aan Euronext Brussel.

Meer info op www.kbc.com en www.kbc.be.

Viviane Huybrecht Directeur Corporate communicatie & Woordvoerster, KBC Groep NV
Stef Leunens KBC Groep Persdienst
Ilse De Muyer KBC Groep Persdienst