Start-up Beeple helpt festivalsector met personeelsplanningen

Online tool voor beheer flexibele medewerkers is succes bij festivals en events

Antwerpen – De online tool van start-up Beeple, waarmee je als werkgever gemakkelijk flexibele werknemers kunt managen, slaat steeds meer aan bij festivals en events. Dit weekend maakte festival Reggae Geel gebruik van Beeple, na eerdere succesvolle projecten zoals de Tall Ships Race en de organisatie van stadsgidsen in verschillende Vlaamse steden. Beeple is nu klaar voor een eerste kapitaalronde.

Beeple is een online tool voor het managen van tijdelijke medewerkers met flexibele uren, lonen en contracten. Via de tool kunnen grote bedrijven maar ook kmo’s en non-profitorganisaties hun medewerkers op een eenvoudige manier selecteren, plannen en betalen. Beeple ontwikkelde een algoritme voor geautomatiseerde planning, waarbij het bedrijf sterk inzet op online communicatie, het automatiseren van processen en een selfservice voor de medewerkers.

Tijdens de zomer werken duizenden vrijwilligers op festivals, beveiligen heel wat security agenten evenementen en werken vele studenten op terrassen en zomerbars. Werkgevers maken steeds vaker gebruik van Beeple, om hun medewerkers te beheren.

“Flexibele planningen opmaken voor vele medewerkers, zoals tijdens festivals, is vaak complex. Met Beeple worden personeelsplanningen, van selectie tot uitbetaling, een pak eenvoudiger. De organisaties die tot nu toe met ons systeem werkten, zoals Reggae Geel het afgelopen weekend, ervaren het als een opluchting dat er zoveel administratie wegvalt”, vertelt Karel Rabaut, founder en managing partner van Beeple.

“In de interimsector wordt vaak nog gewerkt via mail en Excel-lijsten, ” voegt Karel Rabaut, founder van Beeple, toe. “We merken dat meer en meer bedrijven bewust kiezen om met Beeple het papieren tijdperk definitief achter zich te laten. Het bespaart hen niet enkel tijd, maar ook geld en werk. Op korte termijn verwachten we dat er een ware digitale revolutie zal plaatsvinden binnen de sector.”

Momenteel bereidt Beeple een kapitaalronde voor om snel verder te kunnen groeien. De go-to-market is gebeurd, Beeple heeft een aantal succesvolle cases achter de rug, en de interesse van kleine en grote bedrijven groeit. Beeple heeft dan ook de ambitie om zowel in België als internationaal door te breken.

Beeple maakt deel uit van Start it @kbc, dat innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Bedrijven kunnen een demo of een testdag aanvragen via hello@beeple.eu.

Karel Rabaut
+ 32 484 29 04 61
karel@beeple.eu
www.beeple.eu

Start it @kbc
Saar Dietvorst
saar@contentcats.be

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.