Start-up DEER LORD GAMES sluit partnership met verdeler van Kolonisten van Catan en Carcassonne

De start-up DEER LORD GAMES ondertekent vandaag een overeenkomst met Publisher Services Inc., één van de belangrijkste distributeurs van gezelschapsspellen in de wereld. Door de deal kan DEER LORD GAMES, een start-up die gezelschapsspellen bedenkt, een versnelling hoger schakelen: grote Amerikaanse warenhuisketens zoals Target, Walmart en Barnes & Noble komen nu in het vizier.

Spelen met de grote jongens
DEER LORD is een kaartspel waarbij je opdrachten probeert te vervullen zonder dat je medespelers beseffen dat je kaartjes aan het uitvoeren bent. Het komt erop neer je vrienden te misleiden, manipuleren en verwarren.

De bedenkers van DEER LORD, Dries De Geyter en Dennis Lippens, sloten deze week een overeenkomst met PSI, wereldwijd een van de grootste spelletjesverdelers. PSI maakte onder andere Kolonisten van Catan en Carcassonne bekend in de VS en verdeelt Codenames en Exploding Kittens, twee razend populaire gezelschapsspellen die op korte tijd de wereld veroverden. De kans is dan ook groot dat DEER LORD binnenkort in de rekken van Walmart en Target belandt, de twee grootste supermarktketens in de VS die samen 50% van de spelletjesverkoop in de VS vertegenwoordigen.

DEER LORD GAMES behoudt de controle over alle toekomstige spellen en uitbreidingen. De doos van het spel DEER LORD wordt wel opnieuw ontworpen zodat alle uitbreidingen (er zijn momenteel drie verschillende aanvullingen op het spel) erin kunnen. De spelregels blijven zoals ze zijn.

De ontwerpers van DEER LORD vinden het cruciaal dat de spelervaring van hun spel intact blijft. “Dit opent zo veel deuren”, aldus Dries De Geyter, medezaakvoerder van DEER LORD GAMES, “We dromen van nog meer uitbreidingen gebaseerd op populaire franchises. Een Star Wars of Harry Potter DEER LORD, bijvoorbeeld, dat lijkt ons geweldig en wordt nu ook echt mogelijk!”

Verschillende verdelers vechten om de rechten van DEER LORD
DEER LORD GAMES introduceerde met veel succes hun spel op SPIEL16, de grootste spelletjesbeurs te wereld, in Essen (Duitsland). De reacties op DEER LORD waren unaniem positief, zowel op het gebied van vormgeving als op het spel zelf. ”We trokken de aandacht door speciale kaartjes uit te delen waarmee bezoekers DEER LORD konden spelen op de beursvloer”, aldus Dries De Geyter, “De impact was enorm. Verschillende grote spelers vochten voor de rechten van ons gezelschapsspel.”

“De interesse van Amerikaanse bedrijven is niet verwonderlijk”, vult vennoot Dennis Lippens aan. “Party games, sociale spelletjes die sfeer brengen, zijn heel populair in de Engelstalige wereld. Europa houdt vooral van de klassieke bordspellen, maar dat lijkt nu snel te veranderen.”

Voorlopig nog op en top Belgisch
De verkoop van DEER LORD blijft tot januari 2017 in Belgische handen. DEER LORD is verkrijgbaar via de webshop: www.deer-lord.com/nl/shop. Het spel is enkel verkrijgbaar in het Engels.

DEER LORD GAMES maakt deel uit van start-up community Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Over DEER LORD GAMES
DEER LORD GAMES is een Belgische start-up die gezelschapsspellen bedenkt en uitwerkt. De onderneming is opgericht op 1 januari 2016 dankzij een succesvolle crowdfunding campagne.

Dries De Geyter CEO DEER LORD