Start-up GraduAid heeft grootste aanbod juniorvacatures in België

Matchingalgoritme brengt graduates en bedrijven bij elkaar

Gent - Het einde van het schooljaar nadert en binnenkort studeren weer duizenden studenten af aan hogescholen en universiteiten. Om al deze graduates wegwijs te maken richting arbeidsmarkt ontstond één jaar geleden GraduAid. Vandaag is het platform het relevantste binnen hun niche met meer dan 1.350 junior vacatures en 750 bedrijven die reeds een account aanmaakten.

GraduAid heeft een speciaal matchingalgoritme ontwikkeld dat pas afgestudeerden heel praktisch vinden: ze kunnen eenvoudig zien hoe goed ze bij verschillende junior vacatures passen op basis van een matching score van 0 tot 100 %.

Afstand met professionele wereld verkleinen

GraduAid wil met zijn matchingplatform de afstand tussen afgestudeerden en de bedrijfswereld verkleinen en graduates vlot aan een job helpen. “Het idee is ontstaan vanuit een persoonlijke frustratie na afstuderen.” vertelt cofounder Ben Vanparys. “Laatstejaarsstudenten kennen vaak maar enkele bedrijven of organisaties en zien ellenlange lijsten met vacatures, maar hebben geen idee welke vacatures het best bij hun passen. Ons matchingalgoritme is voor hen een wegwijzer op de arbeidsmarkt."

Ook voor bedrijven maakt GraduAid het invullen van een vacature eenvoudiger. Via het Talent Dashboard zien ze welke studenten hun vacatures leuk vinden. Ze beschikken meteen over een overzicht van alle graduates, gerangschikt op basis van de matchingscore met hun vacature(s). Op deze manier komen beide partijen gericht met elkaar in contact.

Bijna 100.000 studenten

Vandaag maken zo'n 6.000 hoger opgeleide laatstejaarstudenten, ook GraduAiders genoemd, gebruik van het platform. Doordat Student.be een onderdeel werd van GraduAid, maken in totaal bijna 100.000 studenten gebruik van beide platformen.

De founders van GraduAid hebben nog grote plannen om hun missie “Bedrijven en recent afgestudeerden nog dichter bij elkaar brengen!” kracht bij te zetten. Zo maken ze binnenkort hun matchingalgoritme nog gerichter, implementeren ze direct messaging tussen beide partijen, lanceren ze hun mobiele app en worden ook eerste interviews mogelijk via het platform.

GraduAid maakt deel uit van Start it @kbc, de grootste start-up community van België, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Volg GraduAid op Facebook

Neem voor meer informatie contact op met

Ben Vanparys
Co-Founder GraduAid