Start-up Macty lanceert A.I.-applicatie 'Complete the Look’ voor mode-industrie

BRUSSELMacty, een Brusselse start-up die A.I.-oplossingen ontwikkelt voor de mode-industrie, lanceert vandaag haar ‘Complete the Look’ applicatie. De app maakt gebruik van artificiële intelligentie en computervision om klanten van modewinkels ultieme productsuggesties te bieden, waardoor winkels meer en beter verkopen.

Macty wordt gelanceerd in samenwerking met Van de Velde, het toonaangevende Belgische bedrijf dat lingerie ontwerpt en vervaardigt en nauw samenwerkt met 5.000 lingeriespeciaalzaken over de hele wereld. Een van Van de Velde’s innovatieve projecten is ‘de paskamer van de toekomst’, die ultieme gepersonaliseerde klantenervaringen biedt.

“De ‘Complete the Look’ applicatie van Macty speelt een belangrijke rol in de unieke styling-ervaringen die we onze klanten bieden op basis van artificiële intelligentie”, aldus Jan Van Wijnendaele, Head of Innovation bij Van de Velde.

Met de Macty-applicatie kunnen klanten foto’s van kleding en outfits uploaden om de aanbevolen bijpassende producten uit de collecties van Van de Velde te bekijken. Die selectie gebeurt door middel van algoritmen voor zelflerende systemen. De applicatie kan zowel online als in fysieke winkels gebruikt worden dankzij een volledig geïntegreerd systeem dat werd ontworpen in samenwerking met software developer Qt.

De app van Macty wordt momenteel getest met klanten in Amsterdam in het Lincherie Experience Center en werd op verschillende toonaangevende conferenties gepresenteerd: Web Summit in Lissabon, Digital First in Brussel en Nvidia GTC in München.

Ervaringsgerichte e-commerce

De wereldwijde kledingmarkt blijft gestaag groeien en is nog altijd even competitief. Nu online verkoop steeds belangrijker wordt voor verkopers – tegen 2022 wordt verwacht dat e-commerce in de mode-industrie een waarde van $712,9 biljoen bereikt (Shopify) – wordt ervaringsgerichte e-commerce een steeds belangrijke onderscheidende factor tussen concurrenten.

Macty wil met haar A.I.-oplossingen nieuwe manieren voorzien voor de mode-industrie waarmee ze hun klanten zowel online als offline kunnen aanspreken en hun winsten vergroten.

Susana Zoghbi, Oprichter en CEO van Macty: “Mensen worden aangetrokken door nieuwe winkelervaringen, door nieuwe vormen van interactie en manieren om producten te vinden. Het is vandaag dan ook essentieel voor verkopers om deze ervaringen te kunnen aanbieden. Onze ‘Complete the Look’ applicatie inspireert klanten terwijl het verkopers helpt om de vindbaarheid van hun producten te vergroten en de verkoop te stimuleren.”

//////

Over Macty
Macty is een platform dat artificiële intelligentie, computervisie en natuurlijke taalverwerking inzet om nieuwe ervaringen te ontwikkelen voor klanten, en hogere winsten voor verkopers. Met de ondersteuning van verschillende programma’s (Oracle Scaleup, Nvidia Inception en Start it @KBC) werd de startup in 2017 in België opgericht door Susana Zoghbi en Ken Van Eyndonck.
Meer informatie: www.macty.eu