Start-up OJOO brengt PokémonGO feature uit

Maak je eigen PokémonGO spel!

Gent - De Belgische start-up OJOO lanceert als eerste techbedrijf een aanpasbare Pokémon catch uitdaging in hun app. Met deze nieuwe feature spelen ze daarmee met succes in op de PokémonGo hype van de afgelopen weken.

“OJOO trekt al langer de kaart van augmented reality en daar zijn we het succes van PokémonGo dankbaar voor. Het leuke aan onze feature is dat je de Pokémon kan vervangen met je eigen afbeeldingen”, legt oprichter Peter Symons uit. “De mogelijkheden voor branding door gamification worden hierdoor eindeloos.”

Augmented reality is hot
Via de OJOO website kan je media, opdrachten en beloningen aan locaties toevoegen. De OJOO technologie zet die daarna om in een interactieve app. Zo kan iedereen zijn eigen interactieve gids, zoektocht of stadsspel maken. Een leuke rondleiding, zoektocht of hotspot ervaart de speler nu op een speelse en interactieve manier via zijn mobiel toestel.

Vanaf nu kan iedereen digitale games creëeren
In een paar eenvoudige stappen maak je zelf je spel met de ‘catch’ challenge.

• Surf naar ojoo.com, log in en maak je spel in de OJOO webstudio
  • Bij locatie kies je voor de catch challenge
  • Voeg je eigen afbeelding toe
  • Bedank de gebruiker met een beloning
  • Publiceer je spel en speel het al na 5 minuten.

Be creative
Marketeers en creatievelingen kunnen nu aan de slag met de talloze mogelijkheden die de nieuwe ‘catch’ uitdaging biedt. Je kan zowel de bal als ‘het beestje’ vervangen door je eigen afbeeldingen op maat.

Zo kan je bevoorbeeld:

• Met een pijl en boog appels afschieten
  • Maya de Bij nectar laten halen uit bloempjes
  • Verdwenen panda’s gaan zoeken in Pairi Daiza
  • Op juwelenzoektocht gaan in een Joodse buurt in Antwerpen

Gebruikers maken zo spelenderwijs kennis met je merk, product of dienst.

Meer van dat?
OJOO beschikt nu een over een uitgebreid gamma aan uitdagingen waar iedereen zelf augmented reality games en gidsen kan maken. Zo bracht de stad Deurne hun toeristisch aanbod in kaart, boodt het Europees Parlement interactieve wandelingen aan in Brussel en hebben in Vlaanderen een 40-tal attracties en musea hun Schatten van Vlieg gedigitaliseerd met OJOO. In de toekomst wil OJOO zich toespitsen op het uitbreiden van de mogelijkheden van de studio.

“In elke stad en elk dorp willen we de mensen laten kennismaken met interactieve verhalen en zoektochten. Samenwerkingen met inhoudelijke partners zorgen voor nog betere inhoud”, vertelt Peter Symons. ”En wat de Pokémon-hype betreft, denken we al aan bewegende targets, 3D elementen,.. De catch feature is nog maar het begin!”

Speel je mee?
Het OJOO-team verstopte alvast zijn team in het Koning Albertpark in Gent. Download de app OJOO in de Google Play of App Store, zoek op “Catch the team” en probeer alvast de catch eens uit. Of bekijk het filmpje hoe het werkt.

OJOO maakt deel uit van Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Linken:
OJOO’s Blog: http://www.ojoo.com/how-to-create-your-custom-pokemon-go/

//////////

Percontact
Voor interviews:
Peter Symons (oprichter) - peter@ojoo.com - +32 496 71 43 11

Voor een live demo of reviews:
Marieken Dewitte (community manager) - marieken@ojoo.com - +32 494 30 12 58

Start it @kbc
Saar Dietvorst
saar@contentcats.be

Over OJOO
OJOO is een Gentse start-up die sinds februari 2015 tochten, rondleidingen, tours, games digitaliseert. Vanaf februari 2016 kunnen spelers zelf digitale zoektochten, games, rondleidingen creëren in de OJOO Studio. “The Legend” games zijn spelen van eigen huis. Oprichter Peter Symons hoopt deze zomer nog meer spelers te laten kennismaken met OJOO.

OJOO wil van de wereld één grote speelplaats maken. We bieden je een eenvoudige, intuïtieve en betaalbare tool om interactieve indoor- en outdoorspelletjes, gidsen, kaarten, apps en quizzen te creëren, te spelen, te delen en te verkopen. Er zijn letterlijk oneindig veel mogelijkheden voor entertainment, (stads)marketing, toerisme en onderwijs.

OJOO is een app om spelletjes te spelen en een Design Studio om spelletjes te creëren. En het mooie daaraan is dat je onze OJOO Design Studio kunt gebruiken zonder dat je daar enige technische kennis voor nodig hebt! Het enige wat je moet kunnen, is tekst typen en een foto uploaden. Wanneer je spelletje klaar is, kun je het in onze winkel verkopen en delen met de rest van de wereld. Zo eenvoudig is het!

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.