Student-ondernemers Ownnr innoveren verhuurmarkt studentenkamers

ANTWERPEN - Start-up Ownnr lanceert vandaag een digitaal platform om het beheer van huurwoningen eenvoudig en overzichtelijk te maken. Communicatie met huurders, opvolgen van betalingen en digitaliseren van contracten wordt dankzij Ownnr een pak gemakkelijker voor de eigenaren van huurwoningen. Bovendien zijn via het platform meer dan 150 vakmensen 24/7 beschikbaar voor zowel huurders als verhuurders. Ownnr is een start-up van student-ondernemers, die zich vooral richt op de verhuurmarkt van studentenkamers.

Een eigendom aankopen om te verhuren blijft een populaire manier om te investeren in vastgoed. Maar er komt heel wat werk kijken: contracten opmaken en ondertekenen, communiceren met de huurders, betalingen opvolgen, reparaties coördineren,... Heel wat eigenaars die hun vastgoed verhuren, onderschatten de werklast.

Daarom lanceren twee studenten Ownnr, een digitaal platform om snel en gemakkelijk verhuur-vastgoed te beheren. De start-up maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatieve ideeën en schaalbare businessmodellen ondersteunt. Met Ownnr houden huurder en verhuurder contact en kunnen ze gemakkelijk administratieve en financiële zaken afhandelen. Alles verloopt digitaal en vanuit één centrale plaats. Co-founder Jan Luts: "De vastgoedsector is de laatste jaren achtergebleven in de digitalisatie, Ownnr is alvast een grote stap voorwaarts."

Snel de juiste vakman inschakelen
Uniek aan Ownnr is dat het platform gelinkt is aan meer dan 150 vakmensen. Als eigenaar kan je een probleem doorgeven aan de juiste vakman en meteen een afspraak maken. Door vaklui te koppelen aan Ownnr, spelen de founders in op de trend om vastgoed voor verhuur op te waarderen. Co-founder Steven Seerden: “We zetten momenteel volop in op uitbreiding om meer vakmensen te koppelen aan Ownnr. Zo kunnen we onze klanten nog beter en sneller helpen.”

Focus op vastgoedmarkt studenten
Ownnr focust momenteel op de studenten-vastgoedmarkt. De vraag naar een innovatieve oplossing klonk dan ook het luidst vanuit de groep van de kotbazen. “Aangezien hun doelgroep razendsnel digitaliseert, willen deze eigenaars de digitale trein niet missen. Ownnr geeft hen een eenvoudige manier om hun investeringen op te volgen en tegelijkertijd aan te sluiten bij de leefwereld van hun voornaamste klanten.”

Sinds september 2017 wordt het digitale verhuurplatform Ownnr getest door meer dan 150 studenten en hun huisbazen. Hun feedback stelde het Ownnr-team in staat het platform te optimaliseren. “We breiden momenteel het team uit en mikken op vers kapitaal. Zo kunnen we verder groeien en naast het platform ook een volwaardige app ontwikkelen", besluit Jan Luts.

////////

Over Ownnr
Ownnr is een uniek platform voor het beheer van vastgoed, ontwikkeld door student-ondernemers Jan Luts en Steven Seerden. Ownnr maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, het Vlaams Acceleratie Platform (VAP) en Bryo Voka.

Jan Luts Co-founder & CEO, Ownnr

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.