Taglayer is de meest beloftevolle student-onderneming van Antwerpen

Opnieuw winst voor student-ondernemers uit de Start it @kbc-community

ANTWERPEN - De Antwerpse start-up Taglayer is verkozen tot meest beloftevolle student-onderneming van de provincie. De prijs werd uitgereikt door SINC, de Antwerpse studentenclub die ondernemerschap promoot, in samenwerking met VOKA, de provincie Antwerpen en de stad Antwerpen. Na de winst van Madam Bakster op de Student Ghentrepreneur Awards van 25 april, is Taglayer de tweede Start it @kbc start-up die dit jaar een prijs voor student-ondernemerschap wint.

Taglayer werd opgericht door CEO Willem Drijver, student International Business Management aan de Karel de Grote-hogeschool en CTO Timothy Verhaeghe, student Toegepaste informatica aan de HO Gent. Zij creëren software die content dynamisch maakt. Aan de hand van het surfgedrag van bezoekers, personaliseert Taglayer websites zodat gebruikers content te zien krijgen die voor hen interessant is.

Het harde werk van Taglayer wordt nu beloond met de bekroning tot meest beloftevolle student-onderneming van Antwerpen op de SINC-Awards. Een jury met experten van de Stad Antwerpen, VOKA en Take-off Antwerp verkoos Taglayer uit een dertigtal genomineerden.

Taglayer werd opgericht in februari 2016 en bestaat uit een team van 5 studenten (Willem Drijver, Timothy Verhaeghe, Jan Willem Cornelis, Adam Shpilt en Dayyaan Hasnain). Het bedrijf richt zich op een B2B-publiek en is nu op zoek naar online uitgevers en retailers om de software uit te testen.

Heb jij een sterk business-idee en wil je deel uitmaken van de grootste start-up-community van het land? Dien je idee dan in via www.startit.be

////////

Perscontact:

Timothy Verhaeghe
CTO & Co-founder Taglayer
timothy@taglayer.com

Willem Drijver
CEO & Co-founder Taglayer
willem@taglayer.com

Saar Dietvorst
Perscontact Start it @kbc
saar@contentcats.be

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.