Tientallen jongeren op fashion ondernemerskamp in modestad Antwerpen

Van 20 t.e.m. 25 augustus organiseert Junior Argonauts voor de derde keer deze zomer een fashion ondernemerskamp in Antwerpen met als thema "Start je eigen modelabel". Hierbij staat het creëren, produceren en vermarkten van een eigen modecollectie centraal. Jongeren van 13 tot 17 jaar worden gedurende vijf dagen ondergedompeld in een wereld van innovatie, creativiteit en ondernemerschap. Ze worden daarin begeleid door zwaargewichten uit de Belgische mode-industrie, zoals Anita Evenepoel, die aan de slag gaat met stoffen van Dries Van Noten en materialen uit de Kringwinkel.

Junior Argonauts maakt deel uit van incubator Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. De start-up helpt jongeren in hun ontdekkingstocht naar wat ze écht graag doen. Hiervoor organiseert Junior Argonauts ondernemerskampen waarin ze creativiteit en entrepreneurship op een unieke manier met elkaar verbinden.  Inspiratiebron voor het kamp is Giancarlo Angeletti, oprichter en drijvende kracht achter het modelabel VIER

Junior Argonauts werkt samen met het bedrijfsleven om de jongeren hun creatieve talenten te helpen ontwikkelen en tegelijk een eigen bedrijfje uit de grond te stampen. Hoe zet je een modelabel op en hoe breng je dit op de markt? Hoe ziet je businessplan eruit? En hoe ga je zelf creatief aan de slag?

Junior Argonauts selecteert zijn monitoren uiterst zorgvuldig. De jongeren worden begeleid door onder andere experts van de Antwerpse Modeacademie, Technopolis, UNIZO, de Kringwinkel en Veritas. “We houden de jongeren immers niet zomaar bezig”, zegt Karolien De Craecker, "onze begeleiders gaan actief aan de slag met hen en geven hun kennis door via creatieve workshops."

“We krijgen ongelofelijk veel positieve reacties tijdens onze kampen. Jongeren hun talenten laten ontdekken, dát is waar we het voor doen," zegt Karolien De Craecker, co-founder van The Argonauts. "Dit kamp organiseren we speciaal wegens het grote succes van de twee vorige edities in juli."

Wie zich nog wil inschrijven voor het Fashion ondernemerskamp kan dat doen via www.theargonauts.be/j-argonauts

Praktisch
Het Junior Argonauts fashion ondernemerskamp vindt plaats van zondagavond 20 augustus tot vrijdagnamiddag 25 augustus. De deelnameprijs van €645 is inclusief vijf overnachtingen in het hippe hostel Pulcinella (Bogaardeplein, Antwerpen).

Op het programma:

• Een modecollectie creëren met o.a. materiaal van Dries Van Noten en de Kringwinkel onder begeleiding van Anita Evenepoel.
  • Een modelabel opstarten en een marketing campagne opzetten onder leiding van een digital marketeer.
  • Een business canvas model opstellen onder leiding van Unizo.
  • Inspiratiesessies met fashion tech icoon Jasna Rok.

Vrijdag 25 augustus van 13h tot 16h verkopen de jongeren hun collectie voor een goed doel in het mobiele Veritas-atelier. Deze pop-upstand is vrij toegankelijk voor het publiek.

Voor meer informatie kan je terecht op www.theargonauts.be/j-argonauts

Begeleiders
Anita Evenepoel (docent aan de Mode academie van Antwerpen), Loes Vande Kerkhove (founder Pure by Luce) en Leen Mestdagh (beleidsmedewerker bij Unizo). YouTuber Joachim Badejoh zal vloggers coachen tijdens het kamp.

//////////

Wilt u graag eens langskomen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via karolien@theargonauts.be

Over Junior Argonauts
Begin 2017 riepen de 'grote' Argonauten een nieuwe vzw in het leven: Junior Argonauts.

Onze missie? Jongeren begeleiden en introduceren in de wereld van het ondernemen. Zo komen de jongeren niet enkel in contact met het creatieve proces, maar leren ze ook een businessplan opzetten, marketing, enz. Junior Argonauts selecteert zijn begeleiders en monitoren uiterst selectief.

Vanaf 2018 organiseert Junior Argonauts tijdens elke schoolvakantie ondernemerskampen die zijn opgebouwd rond creatieve beroepen. Zo zullen ook jongeren met passies voor meubel design, personal branding, robotica, fotografie, video en het ontwikkelen van videogames hun ding vinden bij ons.

Karolien De Craecker Co-founder The Argonauts, The Argonauts