Trimiday helpt reclame-frustraties van kijkers en adverteerders de wereld uit

• Met de Trimiday-app beslis je zelf wanneer je tijd maakt voor welke reclame
  • Elke uitgekeken spotje wordt beloond met spaarpunten voor Spotify of Netflix
  • Op vijf maanden tijd bekeken 3.000 gebruikers zo al meer dan 8.000 uur reclame
Oostende - Zelf kiezen wanneer je welke reclame wil bekijken, en daar ook nog eens aan verdienen? De nieuwe app Trimiday – 3 minutes a day – wil de groeiende reclame-frustraties van zowel consumenten als adverteerders en mediagroepen de wereld uit helpen. Op een paar maanden tijd bekeken 3.000 gebruikers al meer dan 8.000 uur reclame. “Er is een markt voor gewenste reclame.”

Uitgesteld kijken en programma’s doorspoelen tijdens de reclame, adblockers installeren, premium abonnementen nemen om reclame helemaal te bannen,… Consumenten zoeken volop naar manieren om ongewenste reclame te weren, adverteerders krijgen het steeds moeilijker om de (juiste) consument te bereiken, en mediagroepen zien de reclame-inkomsten waarop ze jarenlang teerden fors teruglopen.

De nieuwe app Trimiday – kort voor ‘3 minutes a day’ - wil consumenten zelf laten beslissen wanneer ze welke reclameboodschappen willen bekijken. Na registratie kunnen gebruikers drie minuten per dag reclame bekijken, beoordelen en deelnemen aan korte marktonderzoeken. Elke dag ontvangen ze een paar korte profielvragen die toelaten om geleidelijk aan een beschermd persoonlijk profiel op te bouwen, helemaal conform de nieuwe GDPR-wetgeving. Zo sluit de reclame die ze aangeboden krijgen dag na dag beter aan bij hun persoonlijke interesses.

Voor elk bekeken spotje en voor elk voltooid marktonderzoek sparen de gebruikers mediapunten. Die kunnen ze inruilen voor premium media giftcards van onder andere Spotify, Netflix en Steam.

8.000 uur volle aandacht
Op vijf maanden tijd gaven 3.000 gebruikers van Trimiday samen al meer dan 8.000 uur hun volle aandacht aan reclameboodschappen. Goed voor bijna een volledig jaar aan reclame kijken. Hoewel 60% van de gebruikers aangeeft een adblocker te gebruiken, kijken ze in totaal toch 92% van de Trimiday-spots volledig uit. Meer dan de helft kijkt dagelijks naar de voor hen geselecteerde advertenties. Het gebruikersaantal blijft groeien.

Trimiday toont aan dat er wel degelijk een markt is voor gewenste reclame”, zegt CEO Koen Verhaege. “Voor de gebruikers is het een nieuwe, relevante vorm van reclamebeleving. Voor adverteerders biedt Trimiday dan weer kansen op exclusieve aandacht, op een grotere interactie én een hogere conversie van de consument. Tot slot kunnen de mediagroepen - die hun reclame-inkomsten flink zien teruglopen - nu ook consumenten aantrekken die niet bereid zijn om te betalen voor premium content, maar daar wel voor willen sparen op Trimiday.”

Vijf maanden na de lancering, is Trimiday klaar om sterk te groeien, zowel bij gebruikers als adverteerders. Daarnaast wil Trimiday het aanbod aan media-spaardoelen verder uitbreiden met lokale videoplatformen, digitale krantenartikelen, magazines, ...

////

Over Trimiday
Trimiday werd gelanceerd op 21 april 2017. De app is ontwikkeld door Tripletwin BVBA. Om de snelle groei te ondersteunen, is Tripletwin momenteel op zoek naar extra cash- en smartkapitaal.

De app is gratis beschikbaar voor Android en iOS.