Trooper en Studio 100 willen het Vlaamse verenigingsleven dynamiseren

Studio 100 stapt in start-up Trooper

Geld inzamelen voor je vereniging of goede doel zonder dat het je moeite of één eurocent extra kost, dat is het uitgangspunt van Trooper. Via dit digitaal platform zamel je geld in voor jouw vereniging door online te shoppen.

Studio 100 investeert in Trooper, omdat het gelooft in het belang van verenigingen. Hans Bourlon van Studio 100: “Er zijn 100.000 verenigingen in Vlaanderen: zij zijn de maïzena, ze zorgen voor verbinding. Ze vormen onze kinderen, geven iedereen de kans om zich te ontwikkelen. Maar ze staan ook onder druk: minder subsidies en minder vrijwilligers. Ik heb zelf heel veel geleerd bij de scouts. En er ook enorm van genoten. Bij Studio 100 worden we geregeld benaderd door start-ups. Door in zee te gaan met Trooper, kunnen we al ondernemend een goed doel steunen.”

Vanaf nu kan elke trouwe supporter, elk lid van een vereniging, kortom iedereen, heel eenvoudig extra geld inzamelen door online te shoppen via www.trooper.be. Elke vereniging krijgt een eigen Trooperpagina met links naar bekende webshops (JBC, Torfs, Coolblue, Booking.com, Cheaptickets, Apotheek Online...) Al wie eerst via die Trooperlinks naar zijn/haar favoriete webshop surft, verdient gemiddeld 5% per aankoop voor zijn/haar vereniging, zonder zelf één euro extra te betalen.

Nu al wordt dagelijks voor duizenden euro ‘s geshopt (“getroopt”) via Trooper, ten voordele van meer dan 250 verenigingen, en dit groeit snel! Alles met één doel: verenigingen ondersteunen om hun dromen en plannen te realiseren.

Elisabet Lamote, co-founder van Trooper: “Dankzij de investering van Studio 100 kan Trooper sneller doorgroeien en meer verenigingen ondersteunen. Nu is alles geautomatiseerd en kunnen we een nieuwe vereniging meteen ‘online’ zetten. Juist op tijd voor de belangrijke eindejaarsperiode!”

Trooper maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. Verenigingen die via Trooper geld willen inzamelen, kunnen zich eenvoudig registeren op www.trooper.be.

////

Over Trooper
Trooper werd opgericht door Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts en Jan Dejonghe. Na een lokale testfase, is Trooper sinds 6 september klaar voor het grote publiek.

Elisabet Lamote Co-founder at Trooper

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.