Trooper is Belgium's new brand of the year 2018!

Afgelopen vrijdag werd TROOPER uitgeroepen tot het beste jonge merk van ons land. Dit gebeurde tijdens de laatste dag van het Marketing Congres in Brussel.

Trooper is een snelgroeiend online shop-platform. Het grote verschil met alle andere shop-platformen is dat je je vereniging of goede doel steunt als je via Trooper shopt, zonder dat het je iets extra kost. Gemiddeld 5% per aankoop. Intussen zijn er al meer dan 3.150 verenigingen en goede doelen aangesloten bij Trooper, ging er op deze manier al meer dan 330.000 euro naar Vlaamse verenigingen & goede doelen!

Trooper werd opgericht door Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts & Jan Dejonghe, en intussen zette ook Studio 100 de schouders onder dit project, om op die manier verenigingen en goede doelen een duwtje in de rug te geven.

Elisabet Lamote van Trooper: "Wij zijn zo ontzettend blij met deze erkenning! Trooper is tot nu toe al een fantastisch avontuur geweest. Het begon heel klein aan de keukentafel, tijdens een brainstorm om te kijken hoe we de plaatselijke Chirojongens konden steunen toen hun lokalen afbrandden. En kijk nu! We hadden nooit kunnen dromen dat we op zo’n korte tijd al zo’n sterke community van Troopers & Supertroopers zouden hebben, die met zoveel enthousiasme hun vereniging of goede doel steunen via ons platform. Zij zijn echt het kloppende hart van Trooper, en we willen deze prijs dan ook heel graag aan hen opdragen!"

Hoe werkt Trooper?
1. Je gaat naar de pagina van de gekozen vereniging of goede doel op trooper.be.
2. Je kiest een webshop en klikt op de banner.
3. Je doet gewoon je aankoop zoals altijd, zonder een euro extra te betalen.
4. De shop betaalt een percentje of bedrag aan de gekozen vereniging of goede doel. Hoeveel dat percentje gemiddeld bedraagt staat aangegeven bij elke shop.

Over ‘Belgium’s New Brand of the Year
De wedstrijd ‘Belgium’s New Brand of the Year’ werd in het leven geroepen door de BAM (Belgian Association of Marketing), De Tijd & L’Echo. De winnaar wordt jaarlijks gekozen op basis van een publieke poll (30% van de stemmen) en de keuze van de vakjury (70% van de stemmen). Eerdere laureaten: Wasbar (2015), Generous koekjes (2016) & Spott (2017).