tsjing haalt kwart miljoen euro Belgisch zaaikapitaal op

Na Duval Union en Living Tomorrow investeren nu ook de crowd en meerdere business angels in tsjing, een applicatie voor de horecawereld. De start-up haalt in totaal 250.000 € zaaikapitaal op: 100.000 € via Bolero Crowdfunding en 150.000 € via een aantal business angels waaronder Wim Voss.

tsjing levert innoverende technologie aan de horeca- en evenementenwereld. Met de tsjing app kiezen gasten van horecazaken/events uit een digitale menukaart. Ze sturen hun bestelling rechtstreeks door naar de bar of keuken en betalen optioneel via hun smartphone. Zowel de gasten als de ondernemers kunnen op elk moment de status en wachttijd van een bestelling raadplegen.

tsjing-gebruikers genieten zo maximaal van sfeer en gezelligheid in plaats van te moeten wachten op bediening of aan te schuiven aan de bar. Mensen moeten immers vaak lang wachten om te bestellen of betalen in populaire horecazaken. En tijdens events verliest iedereen tijd in lange files aan de bars. Beide hebben een negatieve invloed op de gastenbeleving. Te lange wachtrijen remmen bovendien consumptie af waardoor de betrokken ondernemers inkomsten mislopen.

Efficiëntere service en real-time merkprestaties

tsjing biedt dus ook meerwaarde voor ondernemers en drankenmerken. Horeca-ondernemers en organisatoren van events verhogen hun nettoresultaat aanzienlijk door een efficiëntere service en betere gastenbeleving. Drankenmerken kunnen in real-time de prestaties van hun merk en producten meten zonder de privacy te schenden van gebruikers, ondernemers of andere merken. De verhoogde marktintelligentie laat merken bovendien toe om budgetvriendelijker te werken en te connecteren met hun eindconsumenten.

Crowdfunding-campagne: een win-win-win

In 2015 bewees tsjing op een 20-tal toplocaties dat de markt, en met voorsprong de consument, meer dan klaar is voor de nieuwe horeca-app. Om een antwoord te kunnen bieden aan de groeiende vraag zocht en vond tsjing zaaikapitaal. De nieuwe middelen zullen aangewend worden om twee JavaScript developers en één operationeel manager aan te werven.

Mark Willems, CEO en Founder van tsjing, vertelt: “We hebben de tijd genomen om juiste investeerders aan te trekken. Als beginnende ondernemer zijn immers alle middelen van belang en niet alleen het geld. Kennis, ervaring, netwerk en betrokkenheid zijn minstens even belangrijk. Vandaar ook onze keuze voor Bolero Crowdfunding. Dankzij hun platform en professionele ondersteuning beschikken we nu over 135 geëngageerde tsjing-ambassadeurs. Onze campagne zorgde nationaal voor veel publiciteit waardoor we in geen tijd 100.000 € ophaalden. Ik ben er ook van overtuigd dat we de rest van onze kapitaalronde versneld hebben kunnen afronden vanwege de positieve aandacht.”

Koen Schrever, CEO van Bolero Crowdfunding, voegt toe. “We zijn blij dat we hebben kunnen bijdragen tot de lancering van tsjing. We hebben hun technologie niet alleen zelf al enkele keren gebruikt op events, ze maakten ook veel indruk op onze crowd-investeerders. Zo waren ze de grote winnaars op onze KBC Securities Entrepreneurial Summit waar ze de eerste prijs wegkaapten.”

Een intelligente structurering van de investering is een win-win-win: de ondernemer kan zijn bedrijf lanceren, de business angel ziet een proof-of-concept in de crowd en de crowd investeert aan dezelfde voorwaarden als de business angel.,” vertelt Koen Schrever, CEO van Bolero Crowdfunding.

Business Angel Wim Voss

Business Angel Wim Voss is een van de investeerders in tsjing.

“Na een toevallige kennismaking met tsjing was Wim meteen enthousiast. De klik was wederzijds en het duurde niet lang voor er concreet over funding gesproken werd. Ondertussen zijn we er sterk van overtuigd dat we met hem en onze andere investeerders een stevige basis kunnen leggen om van tsjing een enorm succes te maken.” aldus Mark Willems, CEO van tsjing.

Wim Voss is geen onbekende in de wereld van zaaikapitaal en ondersteuning van jonge ondernemers.  Hij startte 18 jaar geleden met Newworld en bouwde het uit tot een internationaal gerenommeerde brand activation groep. Drie jaar geleden verkocht Wim Voss Newworld aan het Japanse Dentsu Aegis Network om zich meer toe te leggen op andere beloftevolle bedrijven zoals Spicymotion, Mobile Locker en nu dus ook tsjing.

tsjing voor iOS
tsjing voor Android

Neem voor meer informatie, beeldmateriaal of een interview contact op met:

Mark Willems
CEO & Founder

Saar Dietvorst
Perscontact Start it @kbc

Over tsjing

tsjing werd opgericht in 2013 door Mark Willems. tsjing is een intelligente bestelapplicatie waarmee bezoekers van horecazaken en events onmiddellijk zelf kunnen bestellen en betalen. Een eerste versie kwam op de markt eind 2014. In 2015 konden vijftienduizend bezoekers op een 20-tal toplocaties, waaronder Carré, Tour & Taxis en Q Beach House, kennismaken met de app. De tsjing-app bleek een succes: gemiddeld 25% van de bezoekers van deze events gingen gretig in op de nieuwe vorm van bestellen. In 2016 wil tsjing 50 populaire horecazaken aansluiten en het verschil maken tijdens 50 grote events.

tsjing maakt deel uit van Duval Union en het Start it @kbc netwerk. Sinds het prille begin kan het rekenen op de steun van Bacardi-Martini en van Venuez, een belangrijke Belgische horeca vakorganisatie.

Voor meer informatie, ga naar www.tsjing.be

Mark Willems

CEO & Founder

Persberichten in je mailbox

Over Start it X

Start it X is het grootste Belgische ecosysteem dat ondernemingen helpt bij innovatie en groei. De community herbergt volgende business units: Start it Accelerate, Start it Academy, Start it Expand, Start it Hubs en Start it Ventures.

Start-ups, scale-ups, intrapreneurs binnen grote bedrijven en corporates die willen innoveren en accelereren kunnen bij Start it X rekenen op een netwerk van ervaren mentoren, ondernemers, tonnen expertise en bewezen methodes.

De community achter Start it X werd in 2014 opgericht door Lode Uytterschaut. Het ecosysteem is met meer dan 2.000 ondernemers en mentoren actief in België (Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Leuven, Kortrijk en Luik), de Verenigde Staten (New York), Hongarije (Boedapest en Gyor) en Tsjechië (Praag). Start it X is tevens de organisatie achter accelerator Start it @KBC, het grootste startup netwerk in België.

Meer informatie vindt u op www.startit-x.com.

Persdossier Start it X
Persdossier Start it Accelerate