Vitaminestart-up Metis plant gratis boom in jouw tuin

Familiebedrijf Metis is nog maar een jaar actief op de voedingssupplementenmarkt en pakt al meteen uit met een straffe en vooral groene actie. Vanaf 250 verkochte producten maken zij de belofte om gratis een boom te planten … in jouw tuin. Momenteel gaat het al om dertig bomen die geplant zullen worden in de tuinen van de Metis-gebruikers.

Bijna één op vijf Belgen gebruikt voedingssupplementen. Maar die zijn niet allemaal effectief, want veel goedkope multivitaminen zijn onvoldoende gedoseerd en hebben nauwelijks effect. Start-up Metis Supplements pakt het anders aan, met steun van Start it @KBC, de grootste accelerator voor start-ups in België.

Metis Supplements is een startend familiebedrijf dat hoogwaardige en natuurlijke voedingssupplementen verkoopt via de lokale apotheker. Het assortiment bestaat uit drie krachtige formules: Energy, Sleep en Beauty. Het bedrijf gebruikt hiervoor alleen natuurlijke, krachtige én wetenschappelijk bewezen elementen, en dat in effectieve dosissen. Bovendien worden de voedingssupplementen van Metis alleen in apotheken verkocht, waar elke claim gestaafd moet worden.

Eén boom voor elke 250 verkochte producten

Ecologie is sinds de start een belangrijke waarde voor de start-up. Deze pijler zetten ze nu extra kracht bij door nieuwe bomen aan te planten bij hun geregistreerde consumenten. Voor elke 250 verkochte producten zal Metis een beuk planten en zo bijdragen aan een beter leefmilieu. Gebruikers van Metis’ voedingssupplementen kunnen zich gemakkelijk aanmelden op de website en een leuke selfie met hun potje uploaden. Op die manier komen ze automatisch in aanmerking voor een extra luchtfilter in hun eigen achtertuin. De precieze locatie voor de bomen wordt gekozen volgens het 'first come, first served'-principe, dus wees er snel bij! Metis-klanten kunnen één keer deelnemen per adres.

Ecologisch verpakte supplementen

Metis’ ecologische bekommernis vertaalt zich ook in de samenstelling en verpakking van hun producten. De voedingssupplementen bevatten uitsluitend natuurlijke bestanddelen en worden aangeboden in een herbruikbaar glazen potje, in plaats van het standaard plastieken potje of de doordrukstrip. Voor de kartonnen omverpakkingen gebruiken ze enkel FSC-gecertificeerd karton. Deze zomer lanceerden ze bovendien, als eerste op de markt, ecologische navulzakjes. Deze zijn 100% recycleerbaar, industrieel composteerbaar én volledig plastiekvrij. Op deze manier draagt Metis niet alleen zorg voor de gezondheid van de gebruikers, maar voor die van iedereen.

Meer info: www.metissupplements.com

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen één jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 700 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC werd opgericht in 2014. Vandaag heeft de accelerator een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, PfizerTelenet, Universitet Antwerpen & lokale academische partners.