Wat is Kerstmis zonder kerstliedjes? Laat kinderen meezingen met Jooki, hun eigen muziekspeler

Brussel, Gisteren riepen zes Belgische CEO’s op om Belgische producten te kopen met Kerstmis. Jooki is Belgisch, en het perfecte geschenk voor de familie: het geeft vrijheid aan kinderen om zelfstandig muziek te luisteren, én het geeft gemoedsrust aan de ouders. Zij kiezen immers de muziek en zien hun kinderen dansen of spelletjes spelen, in plaats van passief naar het scherm te kijken. Met Jooki is de liefde voor muziek terug in de huiskamer.

Zo simpel dat elk kind vanaf 3 jaar het zelfstandig kan gebruiken
Jooki maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. De vijf Jooki figuurtjes laten kinderen beslissen welke muziek ze willen horen. Elk figuurtje is gelinkt aan een afspeellijst. Je plaatst gewoon een figuurtje op Jooki en hoort de kerstbelletjes al rinkelen! Ga naar het volgende of vorige liedje in de lijst met een druk op de knop. Om een andere afspeellijst te kiezen, verwissel je gewoon het figuurtje. De magie van Kerstmis, op maat van kinderen!

Ouders aan de knoppen
Ouder kunnen afspeellijsten samenstellen in de Jooki app. Hier zijn heel wat mogelijkheden:

• Muziekbestanden (MP3, AAC, enz.) uploaden naar Jooki
  • Liedjes slepen vanuit iTunes
  • Een web-radio linken als afspeellijst

Jooki verbindt zich met de Wi-Fi thuis wanneer ouders afspeellijsten willen samenstellen en beheren. Maar de muziek die geüpload is naar Jooki, kan worden afgespeeld zonder Wi-Fi-verbinding. Zo gaat Jooki mee in de wagen, naar de slaapkamer of op de schoot van de Kerstman!

Jooki is Belgisch en net uit!
Jooki is een gloednieuw Belgisch product ontwikkeld door de Brusselse start-up Muuselabs. Het werd in november uitgebracht in Europa en is online beschikbaar op www.jooki.rocks. Je kan het ook in het echt uitproberen en kopen in Brussel (Librairie Filigranes, Peinture Fraîche et Bonjour Maurice) en Antwerpen (Kids on the Docks en Design Center De Winkelhaak). Prijs: €199.

Isabelle Dro Digital Marketer at muuselabs

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.